Helemaal gelukkig!!!! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Joanne Hazeleger - WaarBenJij.nu Helemaal gelukkig!!!! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Joanne Hazeleger - WaarBenJij.nu

Helemaal gelukkig!!!!

Door: Joanne

Blijf op de hoogte en volg Joanne

23 Oktober 2007 | Ghana, Tamale

Lieve allemaal,

Op dit moment ben ik helemaal gelukkig! En dat is omdat;
~ we een topweekend gehad hebben
~ hele lieve post hadden vandaag met foto's van Nijmegen en vriendinnetjes van Mirjam en Marieke
~ Eindelijk echte heerlijke deospray van Nivea gevonden
~ we zometeen lekker gaan eten met de andere vrijwilligers om een verjaardag te vieren
~ Pap net belde dat ze een vlucht geboekt hebben naar Ghana!

Ja het is echt waar! Ze komen in de kerstvakantie, en niet alleen pap en mam, maar ook Rub en Roos. Helemaal super, kan al helemaal wegdromen over wat ik allemaal hier moet laten zien! Heb het mijn gastfamilie ook verteld, en die waren gelijk ook erg enthousiast. Ze begonnen namelijk gelijk al over de kamerindeling en dat ze toch echt niet in een hotel moesten gaan slapen.

Het weekend..... We begonnen vrijdag met onze rit naar Bolgatanga, opgepropt met heel veel Afrikanen in een klein busje. Aangekomen bleek dat het Guesthouse vol was, dus dan maar naar het duurdere hotel. Ooh maar dat bleek geweldig mooi te zijn, Mieke en ik hadden namelijk en mooie kamer met douche en wc met STROMEND WATER, heerlijk! Zaterdag naar de krokodillen, gewoon een meer met hutje aan de kant van de weg. Moesten we geld betalen voor een kip en toen namen ze ons mee naar de rand van het water. Ik dacht:"Ik weet nog niet of ik dit wel zo leuk vindt" Maar de krokodil kwam rustig uit het water en toen konden we omstebeurt dichter bij komen en foto's laten maken. Krokodil bleef gelukkig best wel rustig, alleen kwamen zijn vriendjes ook een voor een uit het water. Gelukkig konden de Ghaneze gidsen, de krokodillen met stokken weer terug duwen naar het water. Daarna naar Navrongo gegaan, andere vrijwilliger David opgezocht, heeft ons als een echte gids rondgeleidt. Zijn project bezocht, keimooie computerschool en een hele mooie oude kerk. Super! Zondag naar de Tongo Hills geweest en daar een wandeling gemaakt. De gids was wel wat apart, maar de heuvels en stilte waren prachtig! Maandag in Bolgatanga markt met handwerk bezocht, er zijn genoeg soevenirs te vinden en gelukkig worden we ook steeds beter in het afdingen.

Terug in Tamale was mijn gastfamilie ook weer blij om mij te ontvangen, voelde toch wel een beetje als thuiskomen. Vooral Gideon vindt het leuk om te discussieren, en heeft hele plannen over wat hij met het land zou doen als hij zometeen minister president is. Ik waardeer zijn grapjes erg, lijkt bijna een van mijn eigen neefjes... (Jullie weten vast wel wie ik bedoel)

Ooh ja het werk, vrijdag dan eindelijk kennis gemaakt met de PPAG. De PPAG zou erg blij zijn met onze hulp. Alleen echt voorlichting geven, dat kunnen ze zelf prima, en de taal blijkt toch wel een grote barriere. Dat valt in de Dr Adams kliniek ook erg op, weinig mensen spreken Engels, moeten erg vaak het laten vertalen door het lokale personeel.
Dus ze hebben liever praktische hulp, hun kliniek is alleen op het platteland en daar zouden we dan ook moeten gaan wonen net als het andere personeel. Morgen zouden we gaan kijken naar de kliniek, maar hoorden net dat dit toch maar verschoven is naar volgende week.

Nou ik ga er een eind aan breien. Nog steeds hartstikke leuk al jullie reacties! Ik hoor dat het in Nijmegen allemaal goed gaat, lekker herfstvakantie, succes met leren allemaal!

heel veel Liefs Joanne

  • 23 Oktober 2007 - 17:02

    Kelly:

    Hey jo,
    wat fijn te zien dat je nu weer helemaal happy bent! Tof dat je ouders en zusje en broertje komen, hoef je toch niet "alleen" te zijn met de kerst!!
    Veel plezier met het fotoboekje!
    liefs,
    Kelly

  • 23 Oktober 2007 - 17:22

    Mirjam,Marieke&Hilde:

    Heey
    Vakantie wat is dat? (zegt hilde)
    Oh super dat je ouders en brusjes (orthopedagogisch geleurter) komen!
    Je weekend klinkt erg leuk! Ga zo door, met deze positieve instelling!
    xx

  • 23 Oktober 2007 - 18:51

    Jorrit:

    Bedoel je mij? Hahaha..het is natuurlijk onze Thomas! Bizar dat er ook een Afrikaanse versie van is (sorry Thomas).

    Maar goed..echt lachen dat de hele familie naar Ghana komt. En dan ook nog wel met kerst. Het lijkt wel een Disneyfilm! Alleen dan zonder de sneeuw. Maar wat zijn die Roos en Ruben toch weer een bofkonten. Gaan die gewoon even naar Ghana hun zus opzoeken. Is er misschien nog ruimte in de koffer?

    Groetjes, Jorrit

  • 23 Oktober 2007 - 19:51

    Lotte:

    Heej jo,

    Echt super gaaf dat de hele fam even langs komt :)!! Dat vrolijkt je natuurlijk wel enorm op. Je bent wel erg dicht bij de krokodillen geweest :S. Hele stoere foto's!

    Drukke weekenden dus begrijp ik uit je verhalen. Echt heel gaaf! Vind het ook erg leuk dat je er foto's op zet. Zo zie je ook echt wat je allemaal doet en hoe het er daar in de omgeving uitziet.
    Ben benieuwd naar de volgende foto's :)

    Liefs Lot

    Ps. Zit vandaag voor het eerst bij Jos is het huisje..hij is vandaag verhuist :) Zit er nog niet voor altijd hoor..;)

  • 24 Oktober 2007 - 08:51

    Roos:

    hee zus!

    echt leuk om te lezen dat het
    zo goed met je gaat,
    en ik kijk echt al naar de kerstvakantie
    uit !!
    kan ik met eigen ogen zien
    wat je allemaal meemaakt
    daar:D

    ik mail je !

    liefs je zusje (K)

  • 24 Oktober 2007 - 19:51

    Brenda:

    Hee Crocodile Dundee!
    Stoere foto's ,hoor! Jij liever dan ik...Vandaag met de deelnemers van m'n werk naar de dierentuin geweest. Toen ik Gerjo de foto's liet zien zei ze steeds,o die zie ík straks in het echt!Dus je moet wel nog ff een safaritocht voor ze regelen....Geweldig,hoor dat ze GAAN NA GHANA! groets Brenda

  • 24 Oktober 2007 - 20:29

    Tante Dini:

    Hallo Joanne
    Wat leuk dat je vader en moeder en ruben en roos bij jou komen.
    Dit is heel erg leuk (volgend jar kun je ook nog op wintersport)
    Doe je wel voorzichtig met die krokodillen daar!
    Veel succes met je werk!
    Groeten Ome Ceel en Tante Dini

  • 24 Oktober 2007 - 20:34

    Tante Ineke:

    Daaag Joan

    Krokodillen die je aaien kunt????
    Nou dat geloof je toch niet... jij levert het bewijs !!! Zoals we zien. Julia en lisanne vinden het vast heeel eng!!! Reaktie volgt nog ...

    Jouw kerst kan niet meer stuk joan ... echt boffen dat je familie over komt!!!
    Dat wordt genieten !!!!

    Groetjes

  • 25 Oktober 2007 - 12:32

    AJ & Angela:

    Ha Joan!
    Alles goed met je?
    Wat een heerlijke verhalen allemaal.
    Dan maak je nog eens wat meer mee dan hier in Lunteren, haha!
    En wat geweldig dat paps, mams, Ruby en Rozie langskomen!
    Meid, geniet van je tijd daar, want die is zo weer voorbij!

    Liefs, Angela en je nepbroer.

  • 25 Oktober 2007 - 13:34

    Mariek:

    Eeey Jo! Stoere foto hoor met die krokodil! Haha! Fijn om te lezen dat je het goed hebt nu! Gelukkig vond je het boekje leuk! We hebben er ons best op gedaan hoor, heel gedoe! Alleen ik heb het eindresultaat helemaal niet gezien! Het was al verstuurd dus wel weer mee terug nemen he hihi!
    Kussie!

  • 25 Oktober 2007 - 20:04

    Karin:

    Hoi Joanne!
    Moet bekennen dat ik zojuist pas voor het eerst ben gaan lezen op je site, maar wat onderhoud je hem actief! Leuke foto's, mooie verhalen en goed om te horen dat je je happy voelt. Vindt je echt super dapper en moet bekennen dat ik je toch wel mis hier op de afdeling. Kijk dan weemoedig naar je afscheidskaartje en werk met Anne, maar er mist toch nog een wervelwind...
    Lieve Joanne, veel plezier/succes de komende weken en veel voorpret voor de kerstvakantie alvast!
    En om je op de hoogte houden van wat hier gebeurt: nog geen aanzoek en op de afdeling alles zoals altijd....

    Groet Karin (en Marjolein)

  • 25 Oktober 2007 - 20:35

    Rintje En De Rest:

    Hoi lieve nicht! Heb je goed geregeld, kunnen wij met de familie bijna 2 weken vitamine L happen!!! Met oud en nieuw bij het houtkacheltje in Lunteren...
    Mooi foto's Jo! Maar je wet toch wel hoe het afliep met Crocodile Dundee...? Wees je een beetje voorzichtig?
    Dag lieve dappere schat!
    Mir.

  • 27 Oktober 2007 - 17:16

    Rebekka:

    Hee Joanne,
    tjonge...die krokodillen!!! Gaaf zeg! En inderdaad geweldig dat je ouders en Ruben en Roos komen. Leuk om naar uit te kijken!
    Nou, succes daar en ik blijf je volgen!
    x
    Rebekka

  • 28 Oktober 2007 - 07:46

    Romy:

    Lieve Joanne.
    Jij ben echt heel erg cool en dapper.
    Ik zou nooit een krokodil durven aan te raken.
    Ik weet welk neefje is het misschien Ties???!!!!!
    Ja ik dacht het al.
    Wij gaan in de kerstvakantie in jou huis slapen.
    Ik mag op Roos kamer slapen.
    Leuk he!!
    Doei heel veel groetjes kunuffels en kusjes van Romy

  • 29 Oktober 2007 - 06:34

    Judith Hazenberg:

    Ha Joan! Gaaf om te lezen allemaal. Super dat je het zo naar je zin hebt en helemaal geweldig dat je family overkomt...Geniet nog lekker...!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joanne

Ik ga voor de 4de keer naar Tamale, in Ghana. Om te wonen, werken en natuurlijk voor Musah! Via deze site zal ik jullie (al mijn lieve vrienden en familie) op de hoogte houden van al mijn belevenissen en blijven jullie toch een beetje op de hoogte!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 115014

Voorgaande reizen:

29 Juni 2011 - 01 April 2012

Bruiloft en Wonen in Ghana

14 September 2009 - 16 Mei 2010

Wonen in Tamale

26 September 2007 - 21 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: