Strand en genieten..... - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Joanne Hazeleger - WaarBenJij.nu Strand en genieten..... - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Joanne Hazeleger - WaarBenJij.nu

Strand en genieten.....

Door: Joanne

Blijf op de hoogte en volg Joanne

14 Februari 2008 | Ghana, Cape Coast

Lieve allemaal,

Hier dan toch nog een kort berichtje van mij en waarschijnlijk een van mijn laatste. Alvast bedankt voor alle leuke en lieve reacties van de afgelopen tijd!! Heeft ons er op sommige momenten echt doorheen geholpen of heel blij gemaakt. Dan was het: nog effe reacties checken... Raar dat ik jullien nu waarschijnlijk snel weer zie een weer heerlijk live met jullie kan praten. Over precies een week vlieg ik gewoon weer naar Nederland. De tijd vliegt echt om...

Ondertussen genieten we nog volop en er zijn dan ook genoeg momenten dat we echt nog niet naar huis willen. Maar gelukkig zijn er ook momenten dat we heel erg uitzien naar NL en vinden dat het wel genoeg geweest is, we hebben zoveel gezien en de nieuwe indrukken passen er bijna niet meer bij. Want na dik 4 maanden Ghana blijven we ons verbazen en blijft de armoede toch steeds weer schokkend om te zien.

Ooh ja ons reizen van de afgelopen tijd. In Accra in een leuk klein hostel geslapen, waren ook veel journalisten voor de Africa Cup. Heel grappig, eentje uit Egypte, paar Engelsen en een Nederlandse NOS verslaggever. Dus je raadt het al, alle gesprekken gingen over voetbal, was ineens alsof ik weer tussen mijn eigen neven zat..

Toen zondag in de bus naar Takoradi, en vandaar uit naar de Green Turtle Lodge. De natuur was onderweg al weer zo anders, zo groen en zoveel palmbomen. De weg naar de Green Turtle Lodge was slecht en door allerlei armoedige kleine vissersdorpjes. Green Turtle Lodge was een waar klein paradijsje. Geweldig je at op het strand onder de palmbomen, hangmatje erbij en keiblauwe zee met supergolven, dus heerlijk gebodyboard. En alles was natuurlijk ECO, een "self composting" toilet, ons huisje gebruikte zonne-energie en douchewater dat werd weer hergebruikt. Dinsdagochtend heel vroeg een kanotocht gemaakt door de Mangrove met twee jongetjes als gids uit het plaatselijke vissersdorpje. Mooi om te zien, waande me even in een echte Expeditie Robinson aflevering.

Dus met spijt in ons hart vanochtend weer vertrokken, maar hebben echt heerlijke dagen gehad. Vandaag aangekomen in Cape Coast en slapen vanavond in Hans Cottage Botel.(zie www.hansbotel.com) Mooi hotel met een restaurant gebouwd over een meer met krokodillen. We hebben er nog geen gezien, maar ben benieuwd... En gelukkig hebben ze ook een gewoon zwembad, waar we zo effe induiken om af te koelen. Morgen naar Kakum, een natuurpark hier vlakbij en de slavenforten bekijken. En daarna nog naar een mooi meer om weer heerlijk te relaxen..

Jullie veel succes in Nederland met jullie drukke bezigheden! Hoorde dat het alweer voorjaar begint te worden. Jammer had graag nog wat sneeuw of ijs gezien.. maar ik gun jullie toch ook wel een beetje zon..

Heel veel liefs en tot snel!

X Joanne


  • 13 Februari 2008 - 18:11

    Dorien:

    Heey, echt super al jullie verhalen! Ben benieuwd naar de real-life versies! Geniet nog even van alles wat je meemaakt, over een weekje kun je de ervaringen met ons delen!!
    Een super week nog daar en een goede reis alvast!
    Liefs Dorien

  • 13 Februari 2008 - 18:25

    Brenda:

    Goede terugreis, Joan en Mieke!
    En geniet nog maar flink...( Doe mij ook zo'n Lodge!)Ik zal jullie stukjes straks missen. Kunnen jullie niet blijven schrijven ? De Nijmeegse versie ofzo...
    unlunterse groet, bren

  • 13 Februari 2008 - 19:51

    Hilde:

    Oooh dat klinkt echt als puur genieten!! Hier idd ook al lekker wat zon gehad, maar nu toch ook al weer koud hoor. Net voor het eerst 'getraind' voor de vierdaagse, zie het nog steeds met goede moed tegemoet!! Oh ik heb trouwens 'alles is liefde' op dvd gekocht en die moeten jullie echt zien als jullie terugkomen! Nou nog even lekker genieten he en tot heeeeeeeeel snel!!!! xx

  • 13 Februari 2008 - 19:56

    Mirjam:

    Hey!
    Klinkt echt zo goed: strand, palmbomen, hangmat en blauwe zee! Wij hebben ook een paar dagen super lekker weer gehad! Maar het is nu al weer veel minder.. Joanne, geniet nog van jullie laatste dagen in Ghana en tot volgende week!! xx

  • 14 Februari 2008 - 17:47

    Kelly:

    Hey jo,
    T ziet er gezellig uit dat Hans Cottage Botel!
    Geniet nog even lekker het laatste weekje!
    Hier begint inderdaad het voorjaar, hoewel, gister en vandaag weer bewolkt.. maar toch lekker zo'n zonnetje! Dat is voor jullie overigens ook wel prettig, anders wordt de overgang wel erg heftig!
    Tot over een weekje!

  • 14 Februari 2008 - 22:30

    Carina:

    Heeej Joanne,

    leuk om zo nog eens een verhaaltje te lezen van een bekende in Ghana. ik ben ondertussen alweer bijna 3 weken thuis... gaat zooo snel. En mis alles en iedereen alweer. Vooral Jahlove natuurlijk! Nouja, op naar de volgende reis... Ik wens jullie nog veel plezier in Ghana de laatste dagen en geniet ook weer van je thuiskomst. Zal zeker ook leuk zijn. en voor je het weet lijkt Ghana alweer jaren geleden...

    Tot mails!

    Liefs, carina

  • 16 Februari 2008 - 12:45

    De LImburgers:

    Lieve Joanne,
    Weer bijna terug in Nederland, welkom

    Wij willen je heel erg bedanken dat je al die tijd zo"n fijn maatje geweest bent voor Mieke, dat heeft ons, maar ook haar, goed gedaan.

    Ik heb gezien hoe je je daar in Ghana thuis voelde, hoe je genoten hebt, kortom een heerlijke tijd voor je.

    Straks weer wennen aan "Nederland", maar dat gaat vanzelf lukken.

    We zien elkaar vast op Schiphol en anders spreken we gewooon een keertje af

    Goede terug reis
    Hans Piet Joke

  • 16 Februari 2008 - 20:24

    Marieke:

    Lieve Joanne! De laatste dagen...geniet er nog van...en alvast een goede reis terug! Ik zie je snel in NL! Liefs, Marieke! Ojah...as vrijdag gaan Mirjam, Hilde en ik oefenen voor de 4daagse! Ga je mee ;)? XXX

  • 18 Februari 2008 - 11:53

    Gerjo:

    Lieve Joan,

    Ik zie je in gedachten al voor me,nog een keertje de mail controleren in Accra,en moet dus toch nog even wat op je site zetten.
    Nog even dan ben je thuis, heerlijk! lekker bijpraten en...spinazie eten!'Ik hoop dat je lekker slaapt in het vliegtuig want ook hier zul je je energie weer nodig hebben,we willen allemaal weer van alles horen en...gisteren vroor het nog -6!
    Tot gauw,liefs Mam

  • 19 Februari 2008 - 09:53

    Marlies:

    Hee, wat leuk om nog even een berichttje te lezen! Geniet nog even van de laatste 2 dagen en alvast een hele goede reis hier naartoe! Het is hier wel koud! Wordt waarschijnlijk wel even wennen! Ik zie je snel weer, ben benieuwd naar al je verhalen!
    xx Marlies

  • 19 Februari 2008 - 21:53

    Ineke:

    Tsjonge die golven lijken me wel wat hoor!Je hebt wel een hele mooie ervaring erbij Joan!
    Nog even en dan op naar je vertrouwde stekje met de spaghetti/spinazie hoorde ik.Een hele goeie reis joan we hebben van je site genoten het was leuk om steeds je berichtjes te lezen.

    Groetjes tante Ineke

  • 21 Februari 2008 - 19:29

    Chantal Wilms:

    Welkom terug in Nederland!
    Liefs, Chantal

  • 22 Mei 2008 - 18:05

    Kim:

    Heey
    Heb even je site opgezocht, leuk om alle foto's te zien! Ben nu zelf bezig die van mij in te plakken..
    Thuiskomen met de trein was trouwens echt een ramp! Denk trouwens niet dat je mij nog terug ziet in Wageningen;)
    Groetjes xxx Kim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joanne

Ik ga voor de 4de keer naar Tamale, in Ghana. Om te wonen, werken en natuurlijk voor Musah! Via deze site zal ik jullie (al mijn lieve vrienden en familie) op de hoogte houden van al mijn belevenissen en blijven jullie toch een beetje op de hoogte!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 115034

Voorgaande reizen:

29 Juni 2011 - 01 April 2012

Bruiloft en Wonen in Ghana

14 September 2009 - 16 Mei 2010

Wonen in Tamale

26 September 2007 - 21 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: