Zoveel indrukken......... - Reisverslag uit Accra, Ghana van Joanne Hazeleger - WaarBenJij.nu Zoveel indrukken......... - Reisverslag uit Accra, Ghana van Joanne Hazeleger - WaarBenJij.nu

Zoveel indrukken.........

Door: Joanne

Blijf op de hoogte en volg Joanne

27 September 2007 | Ghana, Accra

HOI!!

Zit nu na een vermoeiende dag nog een berichtje voor jullie te typen in een internetcafe. Wat een dag! Zoveel gezien dat het voor mij bijna niet te beschrijven is. Maar ik zal toch een poging doen.

Vlucht gister ging uitstekend! Toen we uit het vliegtuig stapte kwamen we gelijk in een andere sfeer terecht. Als vliegen op stroop kwamen mannen op ons af om onze basgage te dragen, maar gelukkig stond Musah van Norghavo daar om ons naar het Guesthouse te brengen. Daar kennis gemaakt met de andere 3 vrijwillegers en wat Ghanese woordjes geoefend.

Na een nacht onrustig slapen, vanwege warmte en ventilatorgeluiden stond ik om 6 uur vanochtend op om van de koele ochtendlucht te genieten. Na een douche (waar bijna geen water uitkwam) met zijn allen de de stad ingegaan, wat een drukte en chaos op de markt! Iedereen wil wat van je en staart je aan omdat je wit bent, heel apart. Musah leidde ons veilig door de stad heen. Vervolgens naar het National Museum voor een uitleg over de totstandkoming van de onafhankelijkheid en democratie in Ghana, best wel interessant.

Na een pauze in het park, in de schaduw (het was vandaag zo ongeveer 35 graden), naar een markt met allerlei handwerk, kleden en kralen enzo. Daar ook een djembe les gehad. Toen met verschillende trotro's naar het strand, dat zijn van die volgestouwde busjes, ook een heel avontuur! Onderweg kwamen we langs armoedige wijken. De zee was moooi, het was hoog water met woeste golven. Na heerlijke patat met kip gegeten te hebben, hebben we gezwommen in de zee, was echt genieten!

Net hebben we gegeten en nu gaan we zo op tijd naar bed om morgen om 6 uur te vertrekken naar de bus die ons naar Tamale brengt. Ben ergens wel een beetje blij dat we de drukte van de stad achter ons gaan laten. Nou ik moet nu een eind aan mijn verhaal maken, want mijn tijd is bijna op. Het is teveel om allemaal op te schrijven!

Tot de volgende keer!
Liefs Joanne

ps. Sanne en Aart ik wens jullie vanuit Ghana een geweldige bruiloft toe!

• 27 September 2007 - 20:30

Brenda:

Hoi Joanne,
    Fijn dat de reis goed is gegaan!
    Wat zul je je ogen uitkijken...Zoveel nieuwe indrukken.
    Morgen de kennismaking met je gastgezin? Spannend!
    Net ff bij je moeder geweest om stiekem het bruidswerk te zien...
    Was prachtig; heel kleurrijk..!
    groet Brenda Dwarshuis

• 27 September 2007 - 20:38

Fam.Selten:

Hallo Joanne, fijn om te lezen dat het goed gaat.
    Het is leuk om 2 verslaggevers te hebben.
    Morgen goede reis naar Tamale

gr.fam. Selten

• 27 September 2007 - 20:51

Hil:

Echt leuk om dit zo te lezen! Mooi dat alles zo pico bello gaat, raar dat jullie nu op bed liggen om vroeg op te kunnen staan en wij op het punt staan om te gaan stappen ;) maar we zullen uiteraard veel aan jullie denken!
    xxxx

• 27 September 2007 - 21:39

Mir, Kel, Hil & Do:

Heey, hier een berichtje vanuit Nijmegen (kamer Mirjam, 2007). En al een ervaren djembe-speler ondertussen?
    Wij zijn net begonnen aan de fles wijn van Mieke's afscheidsfeestje, dus:
    Ti tom daba !

Slaap lekker,
    liefs xx Mirjam, Kelly, Hilde en Dorien

• 27 September 2007 - 22:29

Erik:

Leuk je berichtje te lezen. Geniet van alle nieuwe ervaringen!
    Gegroet, E

• 28 September 2007 - 08:34

Caroline:

Wat leuk dat je al zo snel een berichtje hebt geschreven voor je site!

Leuk dat je de eerste dag al zoveel hebt gezien. Ik ben benieuwd naar je eerste indrukken van Tamale!

Liefs, Caroline

• 28 September 2007 - 16:42

Annemiek:

Hey Jo!
    Netjes hoor, zo snel al een berichtje! Denk dat je nu in de bus zit naar Tamale, zal ook wel weer een lange reis zijn. Hoop dat het gezin waar je zit leuk is! Ik ga zo aan mijn enorme reis naar friesland beginnen voor het nakamp...!
    Dikke kus uit Amsterdam!
    Miek

• 28 September 2007 - 23:21

Ben:

He lieverd, goed om van je te horen, wat een belevenissen. Fijn dat het goed gaat en jullie zoals ik begrijp goed worden opgevangen. Hoop dat de reis naar Tamale inmiddels ook goed is verlopen. We zijn net terug van de bruiloft van Aart en Sanne, was erg leuk, gaan nu lekker slapen. Groeten Mam en Pap.

• 29 September 2007 - 12:35

Rintje En De Rest:

Wauw, meteen al geschreven JO! Hoop dat de reis goed ging en je een fijn gestagezin hebt!
    Hier regen en regen... ook wel fijn om te weten!

• 29 September 2007 - 12:40

Roos:

hee jo!

zoo al een heel verhaal, leuk om te lezen!
    vermoeiende daagjes waren het
    volgens mij;)
    leuk dat je gister nog smste.
    je was er toch nog wel
    een beetje bij met de bruiloft,\
    iedereen wou de eerste verhalen
    al horen,
    was heel gezellig en je moest
    de groetjes terug hebben van
    iedereen!

nog veel plezier daar

kusjee

• 29 September 2007 - 15:15

Familie Hendriksen:

hoi Joanne,

Wij vinden het nog steeds ontzettend knap van je dat je de reis heb onder nomen. We hebben je wel gemist gisteren op de bruiloft van Aart en Sanne. Maar hopenlijk ben jij bij de volgende bruiloft wel die in het verschiet is. Dat zijn Jeroen en Rinske op 5 sept. 2008. We wensen je nog veel plezier en we houden je in de gaten.

Groetjes Ome Ceel, Tante Dini, Simone en Hendri.

• 29 September 2007 - 19:22

Anne:

Vanuit iris een berichtje. Wat leuk om van je te lezen! Geniet ervan meiden!
    Liefs Anne

• 30 September 2007 - 11:31

Jet En Rinni Krips:

Met hulp van "Rintje en de rest" deze site gevonden. We zullen je belevenissen graag volgen. Succes bij het werk!
    J&R.