Feest regen!! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Joanne Hazeleger - WaarBenJij.nu Feest regen!! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Joanne Hazeleger - WaarBenJij.nu

Feest regen!!

Door: Joanne

Blijf op de hoogte en volg Joanne

06 Oktober 2007 | Ghana, Tamale

Hoi allemaal!

Hier een wat korter berichtje. Om te beginnen kregen we donderdagavond regen, en echt keihard. In plaats van zielige smsjes uit NL over dat het herfst wordt, begonnen mensen hier te klappen en werden helemaal euforisch, want het betekent dat we weer water hadden. Stella en Gideon gelijk naar buiten om tonnnen en jerrycans neer te zetten om het water op te vangen, was geweldig om te zien hoe iedereen actief en blij werdt. Ik mocht het eten wat we aan het koken waren in de gaten houden. Nadat alle 18 jerrycans vol waren, binnen spelletje gespeelt dat ik uit NL meegenomen had, kortom het was een topavond!!

Vrijdag al weer iets beter gewerkt, sommige lokale verpleegkundigen doen maar wat, zo lijkt het. Nu trof ik iemand die goed kon vertellen hoe het allemaal moest, heerlijk!

Vandaag weekend, vanochtend mijn kleren gewassen met twee emmers water. Babs kwam gezellig naast me zitten, al dacht ik laat me me gang maar gaan. Maar hij bleek een ketting voor me gemaakt te hebben, heel aardig. Maar voorlopig houdt ik een beetje afstand......want het blijft hier toch wel erg belangrijk om met een wit iemand te trouwen. Vandaag met de anderen naar een "Herbal Garden" geweest volgens de gids, maar dat stelde echt heel weinig voor. Daarna weer heerlijk geluncht, was fijn na al de rijst die ik gehad heb.

Nou nu proberen wat foto's op te laden, tot de volgende keer!!
Liefs Joanne

  • 06 Oktober 2007 - 16:04

    Mam:

    Hoi Joanne,
    zit ik net even achter de computer en...al weer een berichtje Super!!
    Bellen is me nog niet gelukt,krijg de melding dat jij je mobiel niet aan heb staan,probeer het dit weeekend nog wel een keer.Wat leuk dat er zo enthousiast op de regen wordt gereageerd! is het nu ook iets minder warm?
    Heb je gewonnen met het spelletje?eerlijk?!
    liefs mam

  • 06 Oktober 2007 - 16:29

    Ben:

    Hoi Jo, we zien je eerste foto's binnenkomen, geweldig, vooral die met al die kinderhoofdjes, super. Wordt voor ons iets helderder wat jij allemaal meemaakt. Het blijft onvoorstelbaar hoor, dat jij daar zit.
    Hier is het nu mooi herfstweer, Roos is hartstikke druk met de voorbereidingen voor de stuntweek, Ruben is weer op een
    of ander kennismakingsweekend, heeft het prima naar zijn zin.
    Hou je taai, liefs Pap.

  • 06 Oktober 2007 - 17:19

    Mirjam:

    Hi!
    Leuk om je eerste foto's te zien! De injectiekamer ziet er echt primitief uit! Maar je bed daarentegen ziet er weer erg goed uit! Donderdagavond een leuke avond gehad lees ik.. Niet vals gespeeld met de spelletjes? Haha.. Je snapt vast wel waar ik het over heb (kolonisten, ontwikkelingskaarten, haha).. Nou, veel plezier dit weekend en tot het volgende berichtje! xx

  • 06 Oktober 2007 - 18:27

    Lucie:

    Heeee Joanne,
    Wat leuk die foto's, vooral met die kids! En ook leuk om te lezen dat jij en Mieke zo'n verschillende dingen posten, jullie zijn een goeie combi zo voor het thuisfront;)
    Geweldig dat ze alle jerrycans vullen als het regent, prachtig.

    Nou Joanne, nog heel veel plezier dit weekend, geniet ervan!
    Groetjes Lucie

  • 06 Oktober 2007 - 18:28

    Liena:

    Hoi Joanne
    Dat is wel anders werken dan in het steriele AZU, verwacht ik zo! Ik zou zo effe willen ruilen! Maar voorlopig zit dat er niet in (druk met de studie)
    Goed te lezen dat je het zo goed naar je zin heb.
    Ik zal binnenkort even bij je ouders langs gaan, kan ik kijken hoe het met ze gaat.
    Zojuist Oma (tante Janny) nog aan de lijn gehad en zij attendeerde me op de foto's die jij geplaatst had. Leuk!!
    Zo blijf ik een beetje op de hoogte
    Groeten en geniet ervan (doe je al wel, denk ik)Liena

  • 07 Oktober 2007 - 17:10

    Tante Dini:

    Hallo Joanne
    Leuk dat je wat foto's er op heb staan zo hebben we een klein beetje een idee hoe jij het de komende maanden daar hebt
    we blijven graag op de hoogte
    Groeten OmeCeel Tante Dini

  • 07 Oktober 2007 - 18:16

    Hilde:

    Hey Jo! Leuk die foto's! ziet er gezellig uit zo! Werkplaats beetje primitief, maar aangezien jij altijd zo creatief bent, kan je em vast wel even opvrolijken ofzo!
    xx

  • 07 Oktober 2007 - 20:02

    Tante Ineke:

    Daaag joanne

    Hier nog een thuisfront. Leuk hoor die foto's enne wat een enthoustiasme voor het regenwater.Leuk om te lezen en je foto's te zien. Joanne succes voor de komende week enne je bent toch wel erg blank hoor!! Valt daar echt wel op ...
    Groeten en we blijven je volgen ...
    Ome bert tante Ineke

  • 07 Oktober 2007 - 20:24

    Piet & Joke:

    ha zuster joanne,
    het begint met een ketting en dan.........ring enz.
    groetjes ook aan ons mieke

  • 09 Oktober 2007 - 12:37

    Caroline:

    Wat leuk om de foto's te zien!

  • 09 Oktober 2007 - 18:02

    Lotte:

    Heej jo!
    Blij met regen?? Wij kunnen het ons niet voorstellen..haha. Geef ons maar zon hoor :)

    Echt heel gaaf die foto's! Wel heel raar omdat het zo ontzettend anders is maar je gewoon verhalen voor ons kunt maken alsof je niet ver weg zit.
    Hoop dat je nog meer foto's gaat maken en laat zien! Leuk! :)

    Het werken is dus nog wennen, gaat het inmiddels al beter of blijft het lastig?

    Hele fijne week!
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joanne

Ik ga voor de 4de keer naar Tamale, in Ghana. Om te wonen, werken en natuurlijk voor Musah! Via deze site zal ik jullie (al mijn lieve vrienden en familie) op de hoogte houden van al mijn belevenissen en blijven jullie toch een beetje op de hoogte!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 115134

Voorgaande reizen:

29 Juni 2011 - 01 April 2012

Bruiloft en Wonen in Ghana

14 September 2009 - 16 Mei 2010

Wonen in Tamale

26 September 2007 - 21 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: