Nog 10 dagen... - Reisverslag uit Lunteren, Nederland van Joanne Hazeleger - WaarBenJij.nu Nog 10 dagen... - Reisverslag uit Lunteren, Nederland van Joanne Hazeleger - WaarBenJij.nu

Nog 10 dagen...

Door: Joanne

Blijf op de hoogte en volg Joanne

19 Juni 2011 | Nederland, Lunteren

Lieve allemaal,

Hier een berichtje van mij voordat ik weer naar Ghana vertrek. Nog maar 10 nachtjes slapen voordat ik Musah weer zie, al heel veel zin in!

Ook wel weer raar, ben ruim een jaar niet in Ghana geweest...zal vast wel weer moeten wennen. Ben benieuwd naar Musah zijn neefje (die ik nog nooit gezien heb) en hoe zijn nichtjes zijn gegroeid. Gelukkig ga ik weer naar ons mooie huisje, mijn eigen vertrouwde plekje. Musah heeft de muren weer aangesmeerd en is alles al een beetje aan het klaar maken voor mijn komst.

En wat ga ik in Ghana doen? Ten eerste staat onze bruiloft op het programma, komende 6 Augustus. Al heel veel zin in! Hier in NL al gezellig met mam, oma en vriendinnen de jurk, ringen, bloemen, versieringen enzovoort geshopt. En natuurlijk zijn we nog steeds overwelmt bij alle lieve vrienden en familie die allemaal naar Ghana komen voor de bruiloft. We hebben ook erg veel zin in het reizen door Ghana met hen. We hopen dat het een mooi multiculti feestje wordt!

Qua werk hopen we dat ik als verpleegkundige in Ghana aan de gang kan. Hiervoor moet ik mijn registratie als verpleegkundige in Ghana rond krijgen. Dit betekent 3 maanden meelopen in het Teaching Hospital in Tamale, een toets halen, en de juiste papieren aanleveren. In NL zijn de meeste papieren nu geregeld, maar in Ghana duurt dit vaak wat langer dus rekenen wel op 6 maanden of langer voordat ik aan de slag kan. Verder gaan we hopelijk vanaf Januari 2012 Nederlandse studenten begeleiden in hun stage in Ghana.

Morgen laatste dag van de studie International Public Health en daarna nog 4 dagen werken. Het Nederlandse ziekenhuis en mijn lieve collega's van N20 zal ik wel gaan missen. Het blijft ook heel dubbel om mijn leventje in Nijmegen vaarwel te zeggen. En al die lieve meiden, opa en oma's, pap, mam en Rub en Roos niet meer dichtbij. Ook zal ik in Ghana wel weer effe moeten afkicken van alle leuke dingen van afgelopen half jaar zoals met pap naar Londen, mijn super vrijgezellenfeestje, vriendinnenweekend enzovoort. Maar iedereen steunt me enorm en dat doet me ook heel erg goed. Dus het komt allemaal wel goed.

Verder woon ik de laatste paar weken al in Lunteren om mijn spullen in te pakken en mijn rotzooi te reorganiseren. Ik heb besloten geen afscheidsfeestje te doen. Ook omdat ik veel vrienden en familie in Ghana nog zie. Maar iedereen is natuurlijk nog steeds van harte welkom in Lunteren om gedag te zeggen. Ik ben volgende weekend (mijn laatste weekend in NL) thuis en je mag altijd effe langswippen. (Voel je niet verplicht.) En anders dan zie ik jullie volgend jaar in April hopelijk weer. Want de planning is dat ik dan voor vakantie naar NL kom ivm het 50 jarig jubileum van opa en oma Wolff.

Oh ja voordat ik het vergeet, ons nieuwe postadres:

Musah Dramani & Joanne Hazeleger
P.O. Box TL 2538
Tamale N/R
Ghana

Veel liefs Joanne

  • 19 Juni 2011 - 18:27

    Mieke:

    Ik ben super trots op je !!

  • 19 Juni 2011 - 20:13

    Hilde:

    Ik ook!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joanne

Ik ga voor de 4de keer naar Tamale, in Ghana. Om te wonen, werken en natuurlijk voor Musah! Via deze site zal ik jullie (al mijn lieve vrienden en familie) op de hoogte houden van al mijn belevenissen en blijven jullie toch een beetje op de hoogte!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 115051

Voorgaande reizen:

29 Juni 2011 - 01 April 2012

Bruiloft en Wonen in Ghana

14 September 2009 - 16 Mei 2010

Wonen in Tamale

26 September 2007 - 21 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: